Third Day - Reisverslag uit Berg en Dal, Suriname van Eric May - WaarBenJij.nu Third Day - Reisverslag uit Berg en Dal, Suriname van Eric May - WaarBenJij.nu

Third Day

Door: Eric May

Blijf op de hoogte en volg Eric

16 Juni 2012 | Suriname, Berg en Dal

Hè "Eric May volgers"

Geluk want Berg en Dal heeft internet. Vanochtend lekker uitgeslapen en om kwart over acht aan het ontbijt. Het ontbijt op Eco ressort is super. Normaliter is de koffie bijna overal waardeloos in het buitenland maar hier bij Eco is de koffie lekker. Vandaag onze trip naar Berg en Dal voor twee dagen. Gisteren afgesproken met een taxichauffeur om ons om kwart voor tien op te halen althans die afspraak had mijn moeder gemaakt. Moet zeggen dat ik dacht om haar te zeggen om een kwartiertje eerder af te spreken omdat we om tien uur bij Krasnapolski hotel moesten zijn maar ik dacht laat maar geen stress. En ja hoor! Kwart voor tien geen taxi dus mijn moeder naar de receptie en een andere taxi gebeld. kreeg een aanval van opkomende lichte stress maar dacht Eric take it easy. Toch bijna op tijd bij Krasnapolski hotel en daar onze boekingspapieren overhandigd en mochten we ons rustig nestelen in de mooie lobby van het hotel. Na ongeveer half uur werden we verzocht in te stappen in een bus. De bussen die ze in Suriname hebben zijn bussen voor ongeveer twintig personen. De rot naar Berg en Dal was echt bijzonder. Onderweg veel nederzettingen van bosnegerdorjes, de nazaten van de slaven. Verder ongerept natuur. Echt onmogelijk te vertellen. Je moet het zien! Onderweg nog een pitstop waar we onze benen konden strekken. Na ongeveer anderhalf uur aankomst op Berg en Dal resort. Wat een prachtig resort. Midden in de jungle aan de surinamerivier. Gelijk een heerlijke lunchbuffet genomen en daarna ingecheckt. Ons huisje was niet ver lopen en licht op nog geen. Tien meter van de rivier.. Echt ongelooflijk. De inrichting van het huisje is smaakvol en heel luxe. Van het terras kijk je zo op de rivier. Morgen inschrijven voor zogenaamde hiking (wandelen naar berg en door slavenplantages). Normaal niet echt mijn ding maar moet ik doen. Het resort heeft all inclusive. We zitten in bargedeelte aan de rivier met een biertje en mijn moeder een cocktail!!!! Wel heeft ze de ober aangegeven een druppel of twee rum er in te doen. Nou die zal wel verdampt zijn voor die twee druppels in het glas vallen. We zitten met twee Nederlanders die al twee weken in Suriname zijn en met een vriendin. Gezellige mensen dus ik luister en mijn moeder praat samen met de dames en Bas en ik nemen er nog een.
Het is heerlijk hier. Jammergenoeg weet ik nog niet hoe ik de foto's moet uploaden dus "volgers" jullie moeten nog even wachten.

Tang boeng

  • 16 Juni 2012 - 20:38

    Stephanie:

    Schat,doe je voorzichtig met mijn kalebasje,hihi???? XXXX

  • 17 Juni 2012 - 09:41

    Andries:

    Hi Eric,
    Leuk dat je ons zo uitgebreid vertelt wat jullie allemaal zien en meemaken. Zo te lezen is het allemaal heel apart, en heel anders dan je andere vakanties. Ik hoop dat jullie nog een heel mooie tijd met elkaar zullen hebben, en ik wacht op je volgende bericht (en/of foto's). Groetjes en nog veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Berg en Dal

Back to my roots

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2012

Tenth ( Last ) Day

22 Juni 2012

Ninth Day

21 Juni 2012

Eighth Day

20 Juni 2012

Seventh Day

19 Juni 2012

Sixth Day
Eric

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 8460

Voorgaande reizen:

14 Juni 2012 - 23 Juni 2012

Back to my roots

Landen bezocht: