Second Day - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eric May - WaarBenJij.nu Second Day - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eric May - WaarBenJij.nu

Second Day

Door: Eric May

Blijf op de hoogte en volg Eric

15 Juni 2012 | Suriname, Paramaribo

Vannochtend goed uitgeslapen en heerlijk buiten ontbeten. Tijdens het ontbijt is de manager langsgekomen en heeft aangegeven dat ze de beelden tijdens inchecken nog niet hebben bekeken. Langzaam bekruipt mij het gevoel dat die beelden nooit zullen komen. Heb me er al bij neergelegd dat ik mijn I-Phone gewoon kwijt ben. Het is wel apart als je geen telefoon hebt en slechts datgene wat lastig is dat je niet exact weet wat de tijd is. Gelukkig heb ik mijn moeder nog maar die heeft haar horloge op de Nederlandse tijd en als ze me de tijd doorgeeft zit ze telkens een uurtje mis. Na het ontbijt zijn we met de taxi naar het centrum gegaan. De taxi kostte 10 Surinaamse Dollar. Dit is ongeveer €2,30. Moet zeggen dat het met de zon nou niet een afstand was om lekker te lopen. De stad was best leuk hoewel je naar Nederlandse maatstaven niet moet gaan vergelijken. De trottoirs zijn met de nodige "valkuilen". Wat me verder opviel was dat het woord slenteren volgens mij in Suriname moet zijn bedacht want niemand loopt snel. Misschien komt dat doordat Stephanie er altijd de gang in heeft. Nee slenteren kunnen die Surinamers. De stad heeft prachtige oude gebouwen van hout met mooie veranda's. Het enige dat best wel ontbreekt bij de vele koloniale huizen is een likje verf. De huizen die zijn opgeknapt zien er prachtig uit. Het leuke is dat mijn moeder nog veel stratenkennis heeft en bij elke winkel of gebouw wel wat te vertellen heeft. Mijn nicht Urmy die ik 37 jaar niet heb gezien zou ons in de stad komen halen en ons naar oma brengen. Hoe en wat is afgesproken weet ik niet maar dat zal wel goed komen. We staan op de hoek van een straat en zie een volle bus langsrijden en mijn oog valt op een vrouw die naar ons kijkt. Nog geen twee minuten later staan we voor een winkel en warempel worden we aan getikt door mijn nicht. Ze was van plan om ons te bellen als ze in het centrum zou zijn Haar auto stond nog bij haar werk. Ff lekkere lunch genomen en daarna onderweg bij vriendin van Urmy een korte reis geboekt met een rivierentrip en het bekijken van de slavenplantages voor woensdag. Daarna op naar oma. Wist nog ongeveer hoe het huis er uit moest zien na 37 jaar. Ja ik herkende het huis gelijk met die speciale trap. We hadden besloten om haar niets te melden vooraf dus iedereen was blij verrast. Vooral oma was zo blij dat zeg me zag. Ze zag er goed uit met haar 93 jaar. Ze was heel blij met de kadootjes en riep constant dat ze het bijzonder vond me weer te zien. Moet zeggen dat geeft je een heel goed en bijzonder gevoel.
Terug in hotel wat gegdronken en samen met nicht en moeder wat gaan eten bij Surinaamse Chinees. het eten was heel lekker. Nu net terug in hotel en kan zeggen dat ik best moe ben dus wordt niet laat want morgen staat de trip naar Berg &Dal op het programma. We blijven daar een nachtje dus zondag weer terug. Zaterdag helaas geen update want men heeft daar geen internet dus ook een vrije leesdag voor de " Eric May volgers"

Tot zondag

  • 16 Juni 2012 - 08:06

    Edwin En Wil Sipkes:

    hey Erik,
    dat werd ook wel eens tijd na 37 jaar haha. Heel veel plezier daar en koop ter plaatse een nieuwe iphone 4S turbo joh. Kost geen drol en met wat geluk blijkt dat je je eigen Iphone teruggekocht hebt haha.
    veel plezier daar!
    groetjes Ed en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Back to my roots

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2012

Tenth ( Last ) Day

22 Juni 2012

Ninth Day

21 Juni 2012

Eighth Day

20 Juni 2012

Seventh Day

19 Juni 2012

Sixth Day
Eric

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 8461

Voorgaande reizen:

14 Juni 2012 - 23 Juni 2012

Back to my roots

Landen bezocht: